SEM vs SEO
Вече сте на финалната права, Вашият сайт е готов. Току що сте приключили сесията по обучение за работа с административния панел и съвсем скоро сайтът ще бъде качен онлайн. На този етап изниква на дневен ред пред Вас и Вашия екип необходимостта от създаване на стратегия за изграждане и поддържане на адекватно онлайн присъствие.
вижте още: 10 стъпки към по-добро онлайн присъствие
Всички около Вас говорят за SEO и SEM, периодично получавате в електронната пощенска кутия покани за участие в семинари или в онлайн пространството Ви "преследват" рекламни съобщения свързните с темата. Интуцията Ви подсказва, че става въпрос за актуални тенденции, но от една страна не сте запознати с разликата в тях, а от друга - не знаете коя е подходяща за Вашия бизнес и на коя стратегия да заложите.
За да визуализираме ефекта от двете инициативи, обособихме две кратки таблички. В колоната "предимства" посочваме резултатите, които ще постигнете при правилно приложение. Докато в колоната "недостатъци" са описани кореспондиращите разходи, изчислени като стойност пари, труд и личен принос, знания и време, които трябва да сте готови да положите за постигане на съответните цели.
Препоръка Не избирайте само един подход. Постарайте се да проучите същността и приложението на SEO и SEM, използвайте ги правилно и ще постигнете дългосрочно желаните резултати.
SEM (Search Engine Marketing)
SEM е термин, който описва всички действия с платена реклама (pay per click), които правят Вашата търговска марка видима в търсачката, имат за цел да увеличат потока от посетители към сайта и респективно да доведат до конверсия (продажба, попълване на форма, резервация и др).
SEO (Search Engine Optimization)
SEO описва комплекс от действия, които целят подобряване на ранга сред резултатите в търсачката. Осъществяват се промени по структурата на самия сайт, обръща се внимание на качеството, честота на обновяване и йерархия на съдържанието и други.
Допълнителна информация:
вижте още: 10 стъпки към по-добро онлайн присъствие
Всички около Вас говорят за SEO и SEM, периодично получавате в електронната пощенска кутия покани за участие в семинари или в онлайн пространството Ви "преследват" рекламни съобщения свързните с темата. Интуцията Ви подсказва, че става въпрос за актуални тенденции, но от една страна не сте запознати с разликата в тях, а от друга - не знаете коя е подходяща за Вашия бизнес и на коя стратегия да заложите.
За да визуализираме ефекта от двете инициативи, обособихме две кратки таблички. В колоната "предимства" посочваме резултатите, които ще постигнете при правилно приложение. Докато в колоната "недостатъци" са описани кореспондиращите разходи, изчислени като стойност пари, труд и личен принос, знания и време, които трябва да сте готови да положите за постигане на съответните цели.
Препоръка Не избирайте само един подход. Постарайте се да проучите същността и приложението на SEO и SEM, използвайте ги правилно и ще постигнете дългосрочно желаните резултати.
SEM (Search Engine Marketing)
SEM е термин, който описва всички действия с платена реклама (pay per click), които правят Вашата търговска марка видима в търсачката, имат за цел да увеличат потока от посетители към сайта и респективно да доведат до конверсия (продажба, попълване на форма, резервация и др).
Предимства | Неодостатъци |
постигате челни позиции в търсачката спрямо конкурентни фирми | позиционирането се постига срещу заплащане |
бързо усещате ефекта | обемът на трафика чувствително пада, след като спрете да плащате |
подходящ подход за кратки инициативи | дългосрочно възможно е да не съумеете да поддържате голям рекламен бюджет |
SEO (Search Engine Optimization)
SEO описва комплекс от действия, които целят подобряване на ранга сред резултатите в търсачката. Осъществяват се промени по структурата на самия сайт, обръща се внимание на качеството, честота на обновяване и йерархия на съдържанието и други.
Предимства | Неодостатъци |
подобряване на позициите в търсачката по органичен резултат | отнема време и усилия |
постигате трайни резултати | бавно се случват промените, за това трябва да се следят и коригират своевременно |
може да се извършва от Вас или външна фирма | изискава планиране и поетапно имплементиране |
Допълнителна информация: