Добри практики в уеб дизайна
Тенденциите при уеб дизайна
Все по-внимателно се планира и проектира дизайна на сайта, защото не е само приятен за окото като визия, а да е съобразен с функционалностите на сайта. Компонентире трябва да са подредени така, че данавигират онлайн потребителя към желания резултат. Разположението на всеки елемент следва добрите практики в потребителски ориентирания дизайн и съществременно се съобразява с установените работни процеси на самата фирма. За да добави стойност и да допринася за конкурентноспособност на пазара, сайтът трябва да отразява технологичния прогрес на дадения отрасъл.
Начална страница се нарежда сред най-посещаваните страници, освен ако временно не е изместена от вътрешни такива, към които има активирана рекламна кампания (Google Ads, Facebook, банер реклама, ПР публикация в портал/ блог и т.н) или са цитирани в информационен бюлетин. Home page е първата страница, с която се среща онлайн потребителя и тя трябва да е изготвена така, че да запознае потенциалния клиент с търговската марка и очакваните продукти/ услуги, да постави началото на лесно навигиране в съдържанието и да изгради доверие в компетентността и познанията по предлаганата стока/
Вътрешни страници следват логична йерархия на поднасяне на информация, като стъпка по стъпка съпровождат потребителя към конвертиране - запитване, резервация, обаждане, абонамент и т.н
Добри практики в полза на бизнеса и крайния потребител:
Обмислите, преди да приложите:
Вместо заключение
Дизайнът на един сайт не трябва да се приема като еднократно действие, а проект подлежащ на промени в бъдеще. Това се налага, защото както бизнесът се развива и променя във времето, така и потребителите променят своите навици при взаимодействие и общуване във виртуалното пространство.
Ако следвате общите правила, ще постигнете едно добро начало към оптимизация и утвърждаване на фирменото онлайн присъствие, което ще подложите на мониторинг и периодично ще правите малки, но навременни промени. Започнете с:
Допълнителна информация:
Все по-внимателно се планира и проектира дизайна на сайта, защото не е само приятен за окото като визия, а да е съобразен с функционалностите на сайта. Компонентире трябва да са подредени така, че данавигират онлайн потребителя към желания резултат. Разположението на всеки елемент следва добрите практики в потребителски ориентирания дизайн и съществременно се съобразява с установените работни процеси на самата фирма. За да добави стойност и да допринася за конкурентноспособност на пазара, сайтът трябва да отразява технологичния прогрес на дадения отрасъл.
Начална страница се нарежда сред най-посещаваните страници, освен ако временно не е изместена от вътрешни такива, към които има активирана рекламна кампания (Google Ads, Facebook, банер реклама, ПР публикация в портал/ блог и т.н) или са цитирани в информационен бюлетин. Home page е първата страница, с която се среща онлайн потребителя и тя трябва да е изготвена така, че да запознае потенциалния клиент с търговската марка и очакваните продукти/ услуги, да постави началото на лесно навигиране в съдържанието и да изгради доверие в компетентността и познанията по предлаганата стока/
Вътрешни страници следват логична йерархия на поднасяне на информация, като стъпка по стъпка съпровождат потребителя към конвертиране - запитване, резервация, обаждане, абонамент и т.н
Добри практики в полза на бизнеса и крайния потребител:
- поднасяне на съдържание по начин, който се съобразява с времето за усвояване
- вертикална линейна навигация - съдържанието се разполага по протежението на права или почти права линия, като следва естествения ход на погледа на онлайн потребителя (поведението репликира взаимодействието с мобилно съдържание)
- задържане на вниманието с малки интеракции - предлагане на ограничен/ силно релевантен избор, за да не се "разсейва" потребителя
- употреба на бели пространства - допринася за добавяне на допълнителен акцент, както и да се отделят компонентите по начин, който не натоварва окото на потребителя
- илюстрации за индивидуален проект - все повече се залага над разработването на индивидуални илюстрации за даден бизнес
- персонализация на вградени готови решения, доколкото позволяват технологията, предоставена от доставчиците на услугата
- mobile first - ако на един сайт му предстои редизайн или изработка на сайт, все по-често се започва един проект спрямо мобилните устройства, след което се рамкират компонентите на настолната версия
Обмислите, преди да приложите:
- One page уеб сайт
- Хамбургер меню на десктоп версия
- Видео на заглавна страница
- Мобилна версия огледално копие на десктоп версия
Вместо заключение
Дизайнът на един сайт не трябва да се приема като еднократно действие, а проект подлежащ на промени в бъдеще. Това се налага, защото както бизнесът се развива и променя във времето, така и потребителите променят своите навици при взаимодействие и общуване във виртуалното пространство.
Ако следвате общите правила, ще постигнете едно добро начало към оптимизация и утвърждаване на фирменото онлайн присъствие, което ще подложите на мониторинг и периодично ще правите малки, но навременни промени. Започнете с:
- дизайн, който отговаря на корпоративната визия на Вашия бизнес
- визия, съобразена с аудиторията
- интуитивена навигация
- мобилна версия подчитена на мобилно преживяване
- баланс между визия и функционалности
Допълнителна информация: