Google Analytics: Какъв е профилът на посетителите (част I)

Вашият сайт е виртуален магазин, а виртуалните посетителите са Вашите потенциални клиенти. Google Analytics, като инструмент за проследяване на статистически данни от различен характер, постоянно търпи промени, като се надграждат видовете данни и степента на детайлност, в която се поднасят.

Като за начало ще Ви запознаем с основни параметри, на които да обърнете внимание и които ще Ви помогнат да опознаете посетителите на фирмения сайт.

Стъпка 1 Audience > Overview
Към почти всяка главна секция в Google Analytics първата налична опция е Overview. На Вашия екран се зарежда сбор от основни параметри от съответната секция и с един поглед обгръщате техните показатели.



  • Графика
Ако сте избрали период от време, на графиката ще бъдат изобразени дните по дати и кривата ще се променя възходящо или нисходящо според общия брой посещения за всеки ден поотделно/

В случай, че изберете конкретна дата и искате данни само за нея, вместо дни, ще бъдат изобразени часови диапазони (през 4 часа) за съответния ден.

  • Sessions vs Users
Терминът Sessions кореспондира със стария термин ан Google Analytics "Visits"
Терминът Users кореспондира със стария термин ан Google Analytics "Unique Visitors"

Като стойност сесиите винаги ще са повече от посетителите, защото един уникален посетител може да се завърне на Вашия сайт. Една сесия ще бъде отчетена, ако в рамките на 30 мин съответния потребител не е упражнявал активност на страниците на Вашия сайт или е настъпил края на деня.

Ако на следващия ден същият посетител отново е в сайта и не е изчистил "бисквитките" на използвания браузър, неговото посещение не е "уникално", а се отброява като поредна сесия.

В случай, че същият посетител влезе в сайта през друго устройство, това посещение ще се отчете като уникално.

  • Page/ Session и Page Views
Page/ Session - посочва среден брой разгледани страници на сесия
Page Views - получава се като умножите Sessions x Page/ Sessions

  • Average Session Duration
Този показател може да Ви даде информация до каква степен посетителите се ангажират със съдържанието на сайта.
Помислете как да подобрите качеството на съдържанието, да го направите по-релевантно на търсеното от страна на посетителя. Може би съдържанието е кратко и бедно от към информация или не съдържа линкове/ вътрешни препратки, с които да "задържите" още малко потребителя на Вашите страници. Възможно е да има нужда от по-добра подредба на компонентите на дадена страница, да следват в логичен ред - да може потребителя да потърси бързо желания отговор или да следва последователността. Друг неосъзнат "капан" е, ако в сайта сте оставили активни страници, но те нямат съдържание - респективно след кликване на няколко такива "празни" страници, рискувате потребителя да приеме сайта Ви за неподдържан или неактуален и да напусне.

  • Bounce Rate
Този показател изразява в проценти сесии, които са се състояли от разглеждането на само една страница или с други думи - на страницат, на която е попаднал посетителя, от същата той напуска сайта, без да навигира в дълбочина съдържанието на сайта.
Високите стойности на този показател могат да индикират проблеми със съдържанието или дизайн,който не му предлага търсеното потребителско преживяване. Ръст може да се отбележи и при различни рекламни инциативи - напр. неправилно подбрана целева страница при AdWords кампания или пък ако сте забравили активна кампания, водеща към съдържание с изтекла валидност. Или бюлетин, от който потребителите кликват един линк, запознават се със съдържанието и "излизат", без да търсят и пасивно очават Вашия следващ нюзлетър.

  • New Visitor vs Returning Visitor
Посочва съотношението между New visitors (които не са посещавали сайта преди) и Returning visitors (които са посещавали и преди сайта). Стойностите на двете групи индикират до каква степен Вашите действия са провокирали нови посетители да се запознаят с Вашата дейност и до колко сте способни да задържите Вашите клиенти, като замервате онлайн присъствието за зададения период.
Нашият опит в туристическия сектор
Проектирали сме туристически уеб сайтове за широк кръг клиенти
617+
ТУРИСТИЧЕСКИ УЕБ САЙТА
20+
ГОДИНИ ОПИТ
От нашите клиенти
Виж повече
Благодарим ви за професионализма, любезното отношение, времето и търпението към нас, както и за работата по сайта, защото наистина си заслужаваше да изберем вас и сме сигурни, че и в бъдеще ще работим заедно.
Десислава Изерова и Димитър Парасков / Deluxe Travel
Смятам, че създадохте много добър дизайн, сайтът е функционален, екипът се справи страхотно, за което благодаря.
Руслан Иванов / Nomad Travel
Благодарим на целия екип за изработката на нашия сайт - бързо, коректно и професионално отношение.
Елена Стоянова / Dream Team Travel
Екипът на ProStudio реализираха идеята ни за сайт, като професионално ни съветваха и водеха по правилния път. Благодарни сме за резултата и препоръчваме отличното им съдействие на всеки един!
Магдалена Тенева / Travel Manager
Ние сме изключително благодарни за отделеното време и усилия по изработката на нашият сайт и сме доволни от крайния резултат, който надмина очакванията ни. По време на работата получихме професионализъм, точност и коректност.
Травелинк-Грийн Ейджънси
ProStudio предоставят висококачествени решения за изработване и поддръжка на уебсайтове, които напълно отговарят на нашите нужди и изисквания.
Йоанна Дочевска
Изключително съм доволен от Вашата работа, професионално отношение, изключително отзивчиви, бърза реакция и търпеливи към всичките ни изисквания.
Павел Руйков
Изразяваме БЛАГОДАРНОСТ на целия екип на ProStudio, за проявения изключително добър професионализъм.
Ивелина Анчева / Spark Travel
Central Admin
Получавай офертите на водещи туроператори в твоя сайт Виж повече