Готови ли сте за Mobilegeddon?

Какво представлява Mobilegeddon?

Най-кратко, но същевременно достатъчно ясно определение можете да получите от Wikipedia: Mobilegeddon е термин, въведен от уеб дизайнери и уеб разработчици в отговор на подобренията на алгоритъма на Google от 21 април 2015. Промяната не се отразява при търсения инициирани през настолен компютър или лаптоп.

Защо Google показва различни резултати от търсене на потребители, които ползват мобилно устройство и настолен компютър?

Направете си следния експеримент - потърсете в Гугъл дадена ключова дума или комбинация, като използвате търсачката през настолен компютър и повторете същотото действие през мобилен телефон. Обърнете внимание на последователността при подредбата на резултатите от търсенето и веднага ще забележите, че на екрана на мобилния телефон известен приоритет са получили сайтовете, които разполагат с мобилна версия.

Чрез промяна в алгоритъма за търсене съобразно използвантото устройство, Гугъл умело улавя следните тенденции:
  • ръст в мобилния трафик като резултат от ръста на продажби на смарт телефони и таблети
  • промени в потребителския интерфейс
>> сайт, отворен през настолен компютър, предполага дизайн и навигация, подходщи за достигане с кликане на курсора на мишка, скрол, въвеждане на текст с клавиатура
>> сайт, отворен през мобилен телефон, залага на изчистен дизайн без разейващи елементи, скорост при зареждане, call to action бутон (най-често телефон за бързо избиране), елементи удобни за клик с пръст, прелистване с движение на пръста, удобна форма за попълване с най-важните 3-4 полета

Защо Ви е необходима мобилна версия на сайта?

Преди повече от година Гугъл ясно заяви своята позиция и грижа за мобилните потребители, като чрез поредица от промени и правила им осигурява търсената информация да бъде поднесена в желания формат.

Ето и някои ключови причини, които да Ви накарат да се замислите и да се заемете възможно най-скоро с изработката на мобилен сайт:

  • Трафик от мобилни устройства
Ако търсите силен аргумент, който да Ви убеди, че е време за мобилен сайт, използвайте статистиката на Google Analytics. Кликнете върху главен бутон Отчитане (Reporting) и изберете докладите, свързани с Аудитория (Audience). Подкатегория Мобилни устроства (Mobile) ще Ви даде представа от какъв тип устройства постъпва трафик към Вашия сайт (desktop:mobile:tablet). За да добиете представа в промяната на нагласата на потребителите, сравнете показателите за няколко месеца назад и ще останете изненадани колко драстичен е делът на мобилните потребители в настоящия момент.

  • Промяна в потребителските навици
Като преносимо устройство, мобилните телефони и таблети дават възможност дадена информация да бъде достъпна в движение и по всяко време.

  • Устройства с операционна система Android
Потребителите, които ползват мобилни устройства с Android, получават допълнително персонализирани резултати при търсене

  • Задържане на вниманието на потребителя
В много публикации често ще срещате твърдерние, че според статистиката всеки 6 от 10 потребители напускат даден сайт, ако той няма подходяща мобилна версия. В същност не ни е необходима тази статистика, след като можем и сами да проверим какво е усещането на потенциалния клиент като отворим фирмения сайт през телефон. Близки елементи, неудобни за клик (разстояние между бутони, падащо меню, меню на три нива), дребен шрифт, затруднена навигация, употреба на флаш - гарантирано отблъсквате мобилния потребител. Щом се погрижите да поднесете информацията в желания формат, на първо място ще усетите промяната в положителния ръст на броя разгледани страници и прекарано време на сайта.

  • PPC рекламни инициативи
Pay-per-click рекламните кампании са доказали своя ефект, щом се използват правилно. Но голяма част от рекламните послания също достигат до потребителя от мобилния формат на дадената плаформа (напр,Facebook - m.facebook.com и Google AdWords - мобилни сайтове- партньори в Display Network). В случая мобилна версия на фирмения сайт ще Ви помогне да оптимизирате рекламния бюджет и да постигнете по-добри резултати, като предоставите на потребителя ясно дефинирани call to action бутони

  • Email Маркетинг
Най-важната email поща ще намери място на екрана на мобилния телефон на потребителя. Направете Вашата email кампания по-успешна, като в съдържанието на Вашето послание поставите линкове, които препращат към мобилна версия на Вашия сайт.

  • Първа стъпка от Вашата мобилна стратегия
Можете да приемете мобилната версия на сайта като Вашата първа стъпка от реализирането на мобилна стратегия. Следващите стъпки могат да се изпълнят поетапно и включват изработка на мобилни приложения за Android, iOS и Windows

Как да оцелеете по време на Mobilegeddon?

Промените са на лице и методично се прилагат от Гугъл. Ако не вземете необходимите мерки, в близко бъдеще най-вероятно ще усетите спад в органичния трафик към сайта Ви, защотото част от потенциалните купувачи са се насочили към сайтовете на конкурентни фирми.

Обърнете внимание на следния любопитен факт - през август 2016 Google премахна етикета, с който маркираше резултатите при търсене от мобилно устройство и с който се отличаваха сайтовете, които отговарят на очакванията на мобилните потребители (т.нар mobile friendly search results). Това действие е провокирано от факта, че е достигнат дял от 85% от резултатите, които са mobile friendly и маркерът вече не е нужен за ориентир в избора на подходящ сайт.



За повече информация относно нашите продукти и услуги - може да ни изпратите запитване или да се свържете с нас.
Нашият опит в туристическия сектор
Проектирали сме туристически уеб сайтове за широк кръг клиенти
617+
ТУРИСТИЧЕСКИ УЕБ САЙТА
20+
ГОДИНИ ОПИТ
От нашите клиенти
Виж повече
Благодарим ви за професионализма, любезното отношение, времето и търпението към нас, както и за работата по сайта, защото наистина си заслужаваше да изберем вас и сме сигурни, че и в бъдеще ще работим заедно.
Десислава Изерова и Димитър Парасков / Deluxe Travel
Смятам, че създадохте много добър дизайн, сайтът е функционален, екипът се справи страхотно, за което благодаря.
Руслан Иванов / Nomad Travel
Благодарим на целия екип за изработката на нашия сайт - бързо, коректно и професионално отношение.
Елена Стоянова / Dream Team Travel
Екипът на ProStudio реализираха идеята ни за сайт, като професионално ни съветваха и водеха по правилния път. Благодарни сме за резултата и препоръчваме отличното им съдействие на всеки един!
Магдалена Тенева / Travel Manager
Ние сме изключително благодарни за отделеното време и усилия по изработката на нашият сайт и сме доволни от крайния резултат, който надмина очакванията ни. По време на работата получихме професионализъм, точност и коректност.
Травелинк-Грийн Ейджънси
ProStudio предоставят висококачествени решения за изработване и поддръжка на уебсайтове, които напълно отговарят на нашите нужди и изисквания.
Йоанна Дочевска
Изключително съм доволен от Вашата работа, професионално отношение, изключително отзивчиви, бърза реакция и търпеливи към всичките ни изисквания.
Павел Руйков
Изразяваме БЛАГОДАРНОСТ на целия екип на ProStudio, за проявения изключително добър професионализъм.
Ивелина Анчева / Spark Travel
Central Admin
Получавай офертите на водещи туроператори в твоя сайт Виж повече