Имате ли в екипа copywriter?
Кой познава най-добре Вашият бизнес?
Разбира се, Вие. Защото бизнесът отразява Вашите цели, следва ясно дефинирана мисия и се развива в унисон с положителния ръст на клиенти и партньори. На второ място - Вашия екип. Служителите работят в синхрон. Действията им са в унисон с фирмените цели.
Потенциалният/ настоящият клиент познава ли Вашия бизнес?
Потребителите предпочитат да проучат и да се запознаят с една фирма, преди да закупят продукт или услуга от нея. Информацията е изключително достъпна в наши дни, защото всеки адекватен на съвремието бизнес присъства в Интернет. Интересен е факта, че за да грабнете вниманитео на посетителите на един уеб сайт, разполагате с изключително ограничено време, измерено в секунди. Ако липсва актуално съдържание, ако е поднесено с много специфични термини и отнема време, за да бъде разбрано или е "разхвърляно" по неподходящи бутони/ секции, рискувате потребителят да изгуби интерес и да пренасочи вниманието към следващия резултат в търсачката (може би сайта на Вашия директен конкурент)
Защо да наемете външна услуга за copywriting?
Вие познавате най-добре естеството на Вашия бизнес, но може би не Ви се отдава да опишете ключови презентации с подходящите думи. На помощ идва професионалният copywriter, който ще създаде текстове за Вас и ще ги поднесе в "смилаем" за потребителите формат и стил.
Ето и няколко ключови причини, защо да потърсите услугите на copywriter:
Как да изберете подходящия copywriter?
Как да съдействате на един copywriter
Ще има ли резултат от ангажирането на copywriter?
Отговорът категорично е положителен, но самият процес ще отнеме време, последователност и много труд
Как да измерите резултата?
Резултатите зависят от целите, а постигането на целите- от адекватни действия в тази посока. Ето няколко примерни показателя:
Разбира се, Вие. Защото бизнесът отразява Вашите цели, следва ясно дефинирана мисия и се развива в унисон с положителния ръст на клиенти и партньори. На второ място - Вашия екип. Служителите работят в синхрон. Действията им са в унисон с фирмените цели.
Потенциалният/ настоящият клиент познава ли Вашия бизнес?
Потребителите предпочитат да проучат и да се запознаят с една фирма, преди да закупят продукт или услуга от нея. Информацията е изключително достъпна в наши дни, защото всеки адекватен на съвремието бизнес присъства в Интернет. Интересен е факта, че за да грабнете вниманитео на посетителите на един уеб сайт, разполагате с изключително ограничено време, измерено в секунди. Ако липсва актуално съдържание, ако е поднесено с много специфични термини и отнема време, за да бъде разбрано или е "разхвърляно" по неподходящи бутони/ секции, рискувате потребителят да изгуби интерес и да пренасочи вниманието към следващия резултат в търсачката (може би сайта на Вашия директен конкурент)
Защо да наемете външна услуга за copywriting?
Вие познавате най-добре естеството на Вашия бизнес, но може би не Ви се отдава да опишете ключови презентации с подходящите думи. На помощ идва професионалният copywriter, който ще създаде текстове за Вас и ще ги поднесе в "смилаем" за потребителите формат и стил.
Ето и няколко ключови причини, защо да потърсите услугите на copywriter:
- защото са обучени да пишат текстове в подходящ формат
- имат усет и разпознават потребностите на потребителя
- умеят да наблюдават работният процес на фирмата и да предадат подходящото настроение в писмен вид
- изключително полезни при генериране съдържанието не само на фирмения сайт, но и за описателните страници в профила на мобилните приложения, текстове към промоципонални страници (landing pages), текстове към информационни бюлетини (email кампании и нюзлетъри), печатни рекламни инициативи-брошури, проспекти, каталози, PR статии)
Как да изберете подходящия copywriter?
- да има опит и потфолио от клиенти
- да може да Ви изготви 1-2 демо текста
- да умее да създава интересно съдържание
- да пише на достъпен език
- да отстоява позицията на неутрална и обективна страна при съставяне на съдържанието
- да генерира съдържание, което да стимулира продажбите
- да работи в посока изграждане на доверие във фирмата
- да има въображение за съставяне на грабващи вниманието заглавия
- да е постоянен в изпълнение на задълженията
- да съставя и да следва план
Как да съдействате на един copywriter
- работете заедно - запознайте го с фирмените процес, с екипа и отделите, с продуктите/ услугите
- бъдете на разположение за въопроси и детайли
- отделяйте регулярно необходимото време за разговор
- преглеждайте съдържанието, за да сте сигурни, че отговаря на Вашата мисия
- не позволявайте отдалечаване и генерализиране
- коригирайте навреме публикациите така, че да са в посока Вашите бизнес цели
- помогнете на copywriter-a да се запознае с конкуренцията
Ще има ли резултат от ангажирането на copywriter?
Отговорът категорично е положителен, но самият процес ще отнеме време, последователност и много труд
Как да измерите резултата?
Резултатите зависят от целите, а постигането на целите- от адекватни действия в тази посока. Ето няколко примерни показателя:
- проследете и измерете ръста в аудиторията (онлайн и офлайн)
- прегледайте статистиката на сайта - интересни са промените в поведението на потребителя по отношение на "време прекарано на сайта" и "брой разгледани страници"
- проследете дали са се увеличили продажбите на продукти, които са били акцент в текстовете на copywriter
- отчетете резултатите след активиране на рекламна кампания (онлайн/ офлайн)
- проследете ефекта от email кампания със съдържание на бюлетин, създадено от copywriter
- потърсете отзиви от екипа дали клиентите вече звучат по-уверени при покупка