Как да напишете B2B email
Правилната b2b email комуникацията с Вашите партньори е от ключово значение. Необходимо е да отделите време и да структурирате работещ модел, който да Ви позволи да изпращате правилното съобщение на подходящия получател, да катализира действие от негова страна в синхрон с фирмените цели и акумулира резултати според фирмената стратегия за утвърждаване и развитие.
Какво очакват от Вашите B2B партньори
Добри практики при оформяне на съдържанието
Често срещани грешки при B2B email комуникация
Вместо заключение
Не търсете готова успешна формула за b2b email комуникация, тъй като всеки бизнес има неговата индивидуална идентичност и начин на работа с b2b мрежа от партньори. Опитвайте различни подходи и регулярно проследявайте отзивите и реакциите на получателите. Въз основа на наблюденията, създайте темплейти и дефинирайте ритъм за активно поддържане на комуникацията. Не забравяйте да следите динамиката на списъка с аудиторията, като се стремите да го поддържате максимално актуален. Променяте посланията на мейлите в унисон с развитието на целите на фирмата.
Какво очакват от Вашите B2B партньори
- да ги уведомите за нов продукт
- да ги уведомите за промоционални инициативи
- да ги осведомите за неочаквани промени (прекратени продажби,поради изчерпване на количества, промяна/ отмяна на пътуване и т.н)
- да им напомните или насърчите с детайли, относно условията за получаване на % комисион
Добри практики при оформяне на съдържанието
- задаване на подходяща тема на email-a (subject), в унисон със последващото съдържание
- съдържание трябва да бъде кратко, ясно и структурирано, с добре подчертани акценти и изгода за Вашите партньори и техните клиенти
- подходящ тон на посланието - позитивно и мотивиращо, когато искате да насърчите колегите и неутрално, когато съобщавате факти
- приканване към действие- в зависимост дали са настоящи партньори или бъдещи, ясно дефинирайте като част от посланието какво точно очаквате да изпълнят те
- предвиждане на достатъчно време за реакция- дайте на Вашите партньори инструменти за бързо сдобиване с Вашата стока,
- планиране и регулярност - създаване на рутина, която позволява от една страна автоматизация при изпращане на мейлите, а от друга - темплейтна структура на съдържанието, така че бързо да се усвоява същността на съобщението.
Често срещани грешки при B2B email комуникация
- липсва ясен дефинирана тема (subject)
- email-ът не съдържа информация с полезна стойност и бива игнориран като спам
- пропуск при планиране на честотата на изпращане на мейли, което води до хаос
- изпращането на служебен мейл в извънработно време може да се отрази върху времето за реакция от страна на получателя и да бъдат пропуснати възможности за продажби
- липса на ясно групирани получатели по предварително зададени характеристики
- тестът не е придружен с лого, което възпрепятства бързото "отсяване" от генералния спам
- не е упоменато конкретно лице за контакт
Вместо заключение
Не търсете готова успешна формула за b2b email комуникация, тъй като всеки бизнес има неговата индивидуална идентичност и начин на работа с b2b мрежа от партньори. Опитвайте различни подходи и регулярно проследявайте отзивите и реакциите на получателите. Въз основа на наблюденията, създайте темплейти и дефинирайте ритъм за активно поддържане на комуникацията. Не забравяйте да следите динамиката на списъка с аудиторията, като се стремите да го поддържате максимално актуален. Променяте посланията на мейлите в унисон с развитието на целите на фирмата.