Органичен vs платен трафик - Travel Studio

Какво представлява органичният трафик?

Дори самото наименование органичен трафик ни ориентира, че става въпрос за посетителите, които по естествен път посещават уебсайта или целева страница, като кликнат върху неплатен резултат от търсачката. Генерирането на органични посещения не се постига чрез плащане, а е в резултат на заявката за търсене на потребителя.

Разбира се, понятието "безплатно" има своята цена, която се измерва във време и усилие за създаване и поддържане на съдържание. Увеличаването на броя органични посещения заляга в основата на оптимизацията на сайтовете за търсачката (SEO оптимизация)

Предимства на органичния трафик

  • Потенциални клиенти и продажби
Органичният трафик отразява посетителите, които активно търсят информация/ продукт и разпознават решение във вашите продукти/услуги. Респективно има по-голяма вероятност за реализация на сделка.

  • Разпознаваемост
Грижата за позиционирането сред резултатите от търсене по различни категории или конкретни продукти/ услуги работи в полза на изграждане на по-добра разпознаваемост на фирмата и нейната дейност.

  • Рентабилност
Изграждането на разпознаваемост и репутация на марката изисква инвестиции като средства и време. Но търпението и усилията се възнаграждават с постигната устойчивост, а органичният трафик може да се поддържа с минимални текущи разходи.

Недостатъци на органичния трафик

  • Времеемък процес
Отнема време, постоянство и целенасочена работа по оптимизация на сайта за търсачката и индексиране на челни позиции

  • Борба за позиция
Освен, че трябва да се индексира съдържанието на сайта, то още по-важно е да се работи надпостигането на челни позиции . За да получите качествени органични посещения най-добре е да се позиционирате преди вашите преки конкуренти или като компромис до 3-5 сред топ резултатите от търсене на 1-ва страница.

  • SEO познания
SEO оптимизацията на сайт е постоянен процес, изисква следене на технологични изисквания и похвати, както и при необходимост периодичен ъпгрейд по самия сайт.

Какво представлява платеният трафик?

Докато посещенията на органичния трафик идват от показването в стандартните резултати от търсенето, платените посещения идват от реклами с плащане на кликване (PPC) на страниците с резултати (рекламодателите плащат за всяко кликване, което получават върху рекламите си)

Предимства на платения трафик

  • Бърз резултат
Платените кампании в мрежата за търсене се отличават с незабавни резултати в кратък срок.

  • Таргетиране на аутория
Рекламното послание е насочено към потребители въз основа на предварително дефинирани критерии: местоположение, възраст, пол, интереси при търсене и т.н

Недостатъци на платения трафик

  • Нестабилен резултат
Посещенията осезаемо се редуцират като брой, когато спрете да плащате за реклама. Респективно се отразява на обема на запитвания/ продажби.

  • Цена
В дългосрочен план не може да се поддържа постоянно. За това се използва главно за кампаниийно акцентиране на даден продукт/ услуга и да се следва предварително зададена стратегия, за да се избегне ненужно разхищение.

  • Игнориране на рекламата
Потребителите са достатъчно грамотни да разпознаят кои послания са платени и кои не, в резултат на което се забелязва тенденция на умишлено игнориране или дори челенасочено блокиране чрез плъгини, настройки или ползване на платени абонаменти без реклама.

Органичен срещу платен трафик

Не е необходимо да правите избор между органичен и платен трафик. След като познавате техните основни предимства и недостатъци, сами разбирате, че и двата вида трафик са ценни за бизнеса. По- важното е да изградите стратегия и да ги прилагате по такъв начин, че да извлечете максимална полза.



Допълнителна информация:
Нашият опит в туристическия сектор
Проектирали сме туристически уеб сайтове за широк кръг клиенти
617+
ТУРИСТИЧЕСКИ УЕБ САЙТА
20+
ГОДИНИ ОПИТ
От нашите клиенти
Виж повече
Благодарим ви за професионализма, любезното отношение, времето и търпението към нас, както и за работата по сайта, защото наистина си заслужаваше да изберем вас и сме сигурни, че и в бъдеще ще работим заедно.
Десислава Изерова и Димитър Парасков / Deluxe Travel
Смятам, че създадохте много добър дизайн, сайтът е функционален, екипът се справи страхотно, за което благодаря.
Руслан Иванов / Nomad Travel
Благодарим на целия екип за изработката на нашия сайт - бързо, коректно и професионално отношение.
Елена Стоянова / Dream Team Travel
Екипът на ProStudio реализираха идеята ни за сайт, като професионално ни съветваха и водеха по правилния път. Благодарни сме за резултата и препоръчваме отличното им съдействие на всеки един!
Магдалена Тенева / Travel Manager
Ние сме изключително благодарни за отделеното време и усилия по изработката на нашият сайт и сме доволни от крайния резултат, който надмина очакванията ни. По време на работата получихме професионализъм, точност и коректност.
Травелинк-Грийн Ейджънси
ProStudio предоставят висококачествени решения за изработване и поддръжка на уебсайтове, които напълно отговарят на нашите нужди и изисквания.
Йоанна Дочевска
Изключително съм доволен от Вашата работа, професионално отношение, изключително отзивчиви, бърза реакция и търпеливи към всичките ни изисквания.
Павел Руйков
Изразяваме БЛАГОДАРНОСТ на целия екип на ProStudio, за проявения изключително добър професионализъм.
Ивелина Анчева / Spark Travel
Central Admin
Получавай офертите на водещи туроператори в твоя сайт Виж повече