Правилно ли употребяваме термините Remarketing и Retargeting

Ако се замислим и бъдем честни спрямо себе си, най-вероятно отговорът е "не". Общото при двата термина е представката
Re- (ре-), която най-често се асоциира с повторни действия. Пречупим ли ги през призмата на бизнес практиката - действия, които се полагат, за да се ангажира повторно вниманието на потребителя (настоящ или потенциален клиент)

Какво включва Retargeting?
Необходимо условие, за да се изпълнят ретаргетинг рекламни инициативи, е преди това да бъде интегриран скрипт към сайта. Неговата функция е да инсталира "бисквитки" към браузърите на посетителите, докато разглеждат уеб страниците на фирмения сайт. Така се акумулира аудитория, към която може да бъде адресирано рекламно послание посредством партньорските дисплейни мрежи, поддържани от популярни реламни платформи.

Предимства на ретаргетинг
  • отличават с висок CTR, който най-често се обеснява с разпознаваемостта на даден бранд
  • подготвят клиента да пристъпи към потенциална сделка
  • информират за текуща промоция
  • ангажират вниманието към съдържанието (напр полезни статии в блог секция към фирмен сайт)
  • приканват за участие в игра или томбола
  • изграждат устойчиво дигитално присъствие на даден бранд

Недостатъци на ретаргетинг
  • най-четсто коментираният недостатък е , че са натрапчиви и досадни, заради интензитета и продължителността на показване

Какво включва Remarketing?
Този термин обединява всички инициативи, в основата на които стои изпращането на email, като например към клиент, който:
  • е закупил продукт/ услуга
  • е попълнил онлайн форма (регистрация, запитване, покупка и др.)
  • е проявил интерес, но не е пристъпил към сделка
  • е започнал процес на събиране на продукти във виртуалната кошница, но е напуснал сайта, преди да приключи покупката
  • присъства в списък за изпращане на бюлетин

Предимства на ремаркетинг
  • провокира или поддържа интерес на пазара към даден продукт/ услуга
  • информира за актуални подобрения и иновации, инициирани от фирмата
  • email форматът се характеризира с по-структурирана и подробно поднесена информация, балансирана пропорция между текст и снимки, придружени с няколко ликна, водещи към конкретни страници в сайта.
  • добре поддържаната база данни позволява изпращането на email-и с лично обръщение
  • селектирани кампании по интереси

Недостатъци на ремаркетинг
  • предизвикателството да се изгради добре подредена и актуална база данни за контакт с клиента
  • email кампаниите могат да се приемат като натрапчив спам, ако не се създаде добре премерен ритъм на дистрибуция
  • може да се пропусне правилния момент за връзка клиентта по причини, неподлежащи на контрол (напр. потребителят рядко проверява електорнната поща, съобщението автоматично попада в спам папка, променен мейл за връзка и др)

Вместо заключение
Често задавани въпроси са - кой от двата метода да бъде приложен, в кой да се вложат средства или усилия? Отговорът не предполага избор, а по-скоро комбинация. Защото и двата подхода са се доказали, че при правилна употреба, могат да допринесат значително за ръста на продажбите, както и за увеличаване на удовлетвореността на настоящи и потенциални клиенти.
Нашият опит в туристическия сектор
Проектирали сме туристически уеб сайтове за широк кръг клиенти
617+
ТУРИСТИЧЕСКИ УЕБ САЙТА
20+
ГОДИНИ ОПИТ
От нашите клиенти
Виж повече
Благодарим ви за професионализма, любезното отношение, времето и търпението към нас, както и за работата по сайта, защото наистина си заслужаваше да изберем вас и сме сигурни, че и в бъдеще ще работим заедно.
Десислава Изерова и Димитър Парасков / Deluxe Travel
Смятам, че създадохте много добър дизайн, сайтът е функционален, екипът се справи страхотно, за което благодаря.
Руслан Иванов / Nomad Travel
Благодарим на целия екип за изработката на нашия сайт - бързо, коректно и професионално отношение.
Елена Стоянова / Dream Team Travel
Екипът на ProStudio реализираха идеята ни за сайт, като професионално ни съветваха и водеха по правилния път. Благодарни сме за резултата и препоръчваме отличното им съдействие на всеки един!
Магдалена Тенева / Travel Manager
Ние сме изключително благодарни за отделеното време и усилия по изработката на нашият сайт и сме доволни от крайния резултат, който надмина очакванията ни. По време на работата получихме професионализъм, точност и коректност.
Травелинк-Грийн Ейджънси
ProStudio предоставят висококачествени решения за изработване и поддръжка на уебсайтове, които напълно отговарят на нашите нужди и изисквания.
Йоанна Дочевска
Изключително съм доволен от Вашата работа, професионално отношение, изключително отзивчиви, бърза реакция и търпеливи към всичките ни изисквания.
Павел Руйков
Изразяваме БЛАГОДАРНОСТ на целия екип на ProStudio, за проявения изключително добър професионализъм.
Ивелина Анчева / Spark Travel
Central Admin
Получавай офертите на водещи туроператори в твоя сайт Виж повече