Участие като посетител на изложение
Изложенията са събития, които се характеризират с изключително динамична атмосфера. На едно място са се събрали участници, които са изпълнени с мотивация и ентусиазъм да презентират техните топ продукти/ услуги, и посетители, които активно търсят, проучват, сравняват и оценяват подходящи възможности.
Предлагаме Ви списък с практични съвети, които ще Ви помогнат да се подготвите, ако вземате участие на изложението като посетител:
1. Дефинирайте ясно с каква цел ще посетите изложението:
2. Разгледайте периодично сайта на организаторите, за да следите актуализирането на списъка с участници и разположение на изложбените площи. Ден преди изложението, изтеглете картата и маркирайте още веднъж към кои фирми проявявате интерес.
3. Принтирайте програма на семинари, за да можете да разпределите оптимално времето, с което разполагате. Особено внимание обърнете на обучителните и презентрацинните (демо) събития.
4. Изпратете мейл към селектираните изложители,че проявявате интерес. Запишете се и следете техните бюлетини, свързани с предстощото изложение.
5. Проуче дейността на всяки изложител, като посетите фирмените им сайтове. Разбира се, има голяма вероятност по време на изложението да Ви изненадат с презентация на нов продукт, за това следете съдържанието по-внимателно с наближаване датата на предстоящото събитие.
6. Подгответе план и кратък check list, за да не забравите и да не пропуснете възможности или детайли.
7. Регистрирайте се чрез онлайн форма и заявете желание за среща. Не се притеснявайте да го направите, защото така планирате Вашето време и е жест, с който демонстрирате, че цените времето на изложителя. В допълнение могат да Ви подготвят помощни материали или да Ви изпратят индивидуална презентация по персоналана заявка.
8. Използвайте възможността по време на събитията да присъствате на максимален брой демонстации на продукти/ услуги. По време на персонална среща можете да поискате да наблегнете на модули и решения, които обслужват нуждите на Вашия бизнес.
9. Водете си записки, защото събитието се отличава с много динамика, обработва се голям обем от информация за кратко време. Важно е да не пропуснете нещо, да отбележите и потърсите нещо за по-късен, да проучите и опишете детайли, да маркирате възникнали въпросни и неясноти и т.н
10. Подгответе конкретни въпроси за всеки изложител, с който планирате да се срещнете
11. Подгответе кратка презентация за Вашия бизнес, като наблегнете на характеристики, които са важни за изложителите, за да могат да оценят Вашите нужди и да Ви предложат подходящи решения
12. Носете с Вас фирмени брошури и визитки, които да оставите на изложителите след среща.
13. Погрижете се за Вашия комфорт:
14. В случай, че събитието е мащабно, препоръчително е да сте поне 2 представители на Вашия бизнес. Разделете графика със срещи/ посещенията по теми или релевантна специализация.
15. Носете с Вас фирмен печеат, тъй като ако вече сте водили дистанционно преговори, по време на изложението е подходящ момента да подпишете финалния договор (особено практично, ако сте от друго населено място)
Още по темата:
Предлагаме Ви списък с практични съвети, които ще Ви помогнат да се подготвите, ако вземате участие на изложението като посетител:
1. Дефинирайте ясно с каква цел ще посетите изложението:
- да намерите партньори, които да продават Вашите продукти
- да намерите продукти/ услуги и решения, подходящи за Вашия бизнес
- да си сверите часовника с тенденциите и конкуренцията
- да разширите продуктовата гама с нови оферти/ продукти/ услуги
- да се срещнете лично с настоящи партньори и колеги, ако сте разположени на различни локации
2. Разгледайте периодично сайта на организаторите, за да следите актуализирането на списъка с участници и разположение на изложбените площи. Ден преди изложението, изтеглете картата и маркирайте още веднъж към кои фирми проявявате интерес.
3. Принтирайте програма на семинари, за да можете да разпределите оптимално времето, с което разполагате. Особено внимание обърнете на обучителните и презентрацинните (демо) събития.
4. Изпратете мейл към селектираните изложители,че проявявате интерес. Запишете се и следете техните бюлетини, свързани с предстощото изложение.
5. Проуче дейността на всяки изложител, като посетите фирмените им сайтове. Разбира се, има голяма вероятност по време на изложението да Ви изненадат с презентация на нов продукт, за това следете съдържанието по-внимателно с наближаване датата на предстоящото събитие.
6. Подгответе план и кратък check list, за да не забравите и да не пропуснете възможности или детайли.
7. Регистрирайте се чрез онлайн форма и заявете желание за среща. Не се притеснявайте да го направите, защото така планирате Вашето време и е жест, с който демонстрирате, че цените времето на изложителя. В допълнение могат да Ви подготвят помощни материали или да Ви изпратят индивидуална презентация по персоналана заявка.
8. Използвайте възможността по време на събитията да присъствате на максимален брой демонстации на продукти/ услуги. По време на персонална среща можете да поискате да наблегнете на модули и решения, които обслужват нуждите на Вашия бизнес.
9. Водете си записки, защото събитието се отличава с много динамика, обработва се голям обем от информация за кратко време. Важно е да не пропуснете нещо, да отбележите и потърсите нещо за по-късен, да проучите и опишете детайли, да маркирате възникнали въпросни и неясноти и т.н
10. Подгответе конкретни въпроси за всеки изложител, с който планирате да се срещнете
11. Подгответе кратка презентация за Вашия бизнес, като наблегнете на характеристики, които са важни за изложителите, за да могат да оценят Вашите нужди и да Ви предложат подходящи решения
12. Носете с Вас фирмени брошури и визитки, които да оставите на изложителите след среща.
13. Погрижете се за Вашия комфорт:
- заложете на удобни дрехи и обувки
- ако сте от друго населено място, изберете настаняване близо до експо центъра
- изберете удобен транспорт, за да можете да се възползвате максимално от изложбения ден.
- въоръжете се с тъпение, тъй катосъбитието физически изморително, но пък голяма част от информацията е кондензирана на едно място компресирана и сега е моментърт да се възползвате максимално.
- в края на деня часовете са по-спокойни и може да се проведе по-обширна среща/ демо/ обучение
14. В случай, че събитието е мащабно, препоръчително е да сте поне 2 представители на Вашия бизнес. Разделете графика със срещи/ посещенията по теми или релевантна специализация.
15. Носете с Вас фирмен печеат, тъй като ако вече сте водили дистанционно преговори, по време на изложението е подходящ момента да подпишете финалния договор (особено практично, ако сте от друго населено място)
Още по темата: