Участие на изложение и ROI
Какво представлява ROI?
ROI (return of investment) е показател, който отразява съотношението генерирана печалба към реализиран разход
вижте още: Възвръщаемост на инвестициите
Може ли да бъде измерена възращаемостта от участие в изложение?
Отговорът е "да", тъй като голяма част от организационните компоненти подлежат на окачестваване със стойност.
Защо е важно да проследите експо ROI?
Участието в подобен вид събития е съпроводено с осезаем размер на разходи (особено ако се казасае за участие в международни прояви). За това адекватната оценка на възвращаемостта на инвестициите ще Ви помогне от една страна да оправдае средствата, вложени в изложението, а от друга страна да Ви мотивира да продължите същата практика по време на други подобни прояви. В случай, че забележите негативни тенденции, приемете го като сигнал за по-задълбочен анализ на организационния процес, дейностите и действията по време на събитието, на ефективността и продуктивността на екипа и др.
Как да изчислите експо ROI?
За целта, нека да проследим основните пера, които са организационен разход, като към всяко от тях Вие ще добавите паричен еквивалент. Списъкът е примерен и Вие можете да го модифицирате/ надграждате според Ваши индивидуални параметри:
Като допълнителна информация сме цитирали следните няколко ключови формули, които могат да Ви бъдaт полезни, при оценяване на Вашето участие на изложение:
Methods for Calculating Return on Investment (ROI)
източник: FNCE 2016
How to Achieve, Measure and Report Exhibiting Performance Results and Return on Investment
източник: www.edexpo.com
Резултати от оценка на експо ROI
Генерирането на адекватна и обективна оценка на възвращаемостта на инвестицията в участие на изложение е ключов процес, който ще Ви помогне да извлечете полезни изводи:
Още по темата:
ROI (return of investment) е показател, който отразява съотношението генерирана печалба към реализиран разход
вижте още: Възвръщаемост на инвестициите
Може ли да бъде измерена възращаемостта от участие в изложение?
Отговорът е "да", тъй като голяма част от организационните компоненти подлежат на окачестваване със стойност.
Защо е важно да проследите експо ROI?
Участието в подобен вид събития е съпроводено с осезаем размер на разходи (особено ако се казасае за участие в международни прояви). За това адекватната оценка на възвращаемостта на инвестициите ще Ви помогне от една страна да оправдае средствата, вложени в изложението, а от друга страна да Ви мотивира да продължите същата практика по време на други подобни прояви. В случай, че забележите негативни тенденции, приемете го като сигнал за по-задълбочен анализ на организационния процес, дейностите и действията по време на събитието, на ефективността и продуктивността на екипа и др.
Как да изчислите експо ROI?
За целта, нека да проследим основните пера, които са организационен разход, като към всяко от тях Вие ще добавите паричен еквивалент. Списъкът е примерен и Вие можете да го модифицирате/ надграждате според Ваши индивидуални параметри:
Такса участие | ..... лв. |
Наем на изложбена площ | ..... лв. |
Наем на оборудване на щанд | ..... лв. |
Външен екип за сглобяване/разглобяване на щанд | ..... лв. |
Техника под наем | ..... лв. |
Наем на зала за семинар | ..... лв. |
Изработка на щанд по дизайн | ..... лв. |
Изработка на печатни материали | ..... лв. |
Принт на печатни материали | ..... лв. |
Изработка на рекламни сувенири | ..... лв. |
Кетъринг | ..... лв. |
Дигитална реклама на участието | ..... лв. |
Email кампания | ..... лв. |
Други реклами (печатни издания, радио) | ..... лв. |
Инициативи с цел генериране на трафик от посетители | ..... лв. |
Разходи като домакин на чуждестранни партньори | ..... лв. |
Транспортни разходи | ..... лв. |
Други разходи | ..... лв. |
Като допълнителна информация сме цитирали следните няколко ключови формули, които могат да Ви бъдaт полезни, при оценяване на Вашето участие на изложение:
Methods for Calculating Return on Investment (ROI)
Percent of Goal Achieved | leads gathered ÷ goal = percent of goal |
Cost per Qualified Lead | amount invested ÷ number of qualified leads = cost/qualified lead |
Cost per Impression | amount invested ÷ number of visitors = cost per impression |
Percent of Leads Converted to Sales | number of sales ÷ number of leads = percentage of leads to sales |
Percent of Total Attendees Attracted | number of leads ÷ number of attendees = percentage of attendees attracted |
Sales Made per Dollar Spent | amount of sales (in a given time frame) ÷ amount invested = sales per dollar spent |
Media Impressions | circulation x 2.5 (average pass-along factor) = media impressions for broadcast, use Nielson or Arbitron ratings |
източник: FNCE 2016
How to Achieve, Measure and Report Exhibiting Performance Results and Return on Investment
Exhibit Interaction Capacity | Exhibiting Hours x Full-Time Exhibit Staff x Interactions per/hr/staffer |
Exhibit Interaction Utilization (%) | Actual number of Exhibit Interactions ÷ Exhibit Interaction Capacity x 100 |
Cost Per Interaction (CPI) | Total Show Investment ÷ Number of Interactions |
Cost Per Lead (CPL) | Total Show Investment ÷ Number of Leads |
източник: www.edexpo.com
Резултати от оценка на експо ROI
Генерирането на адекватна и обективна оценка на възвращаемостта на инвестицията в участие на изложение е ключов процес, който ще Ви помогне да извлечете полезни изводи:
- ако не регистрирате възвращаемост, обърнете внимание на няколко фактора: локация на изложбена площ, дизайн и атрактивност на щанд, избор и ефективност на членове на екипа, предхождащи събитието инициативи свързани с генериране на трафик от качествени потенциални клиенти
- ако сте генерирали възвращаемост, честито- вие сте намерили правилния подход! Kонцентрирайте се над подобряване на резултатите и стратегия за предстоящо участие в подобно събитие.
Още по темата: